Popular Posts

Sunday 22 January 2012

Salmon and potato pie-Placinta cu somon si cartofi




Categoric luna ianuarie e cea mai nesuferita pentru contabili, totusi, in ciuda oboselii pe care o resimt,
,mi-am facut putin timp pentru a pregati aceasta reteta,o specialitate tipica New Zeelandeza. Am studiat mai multe variante si am ales-o pe aceasta:
Ingrediente:
Aluat:
350 gr faina,
1 cub drojdie
1 lingurita zahar
1/2 lingurita sare
2 linguri ulei din seminte de struguri(se poate pune si alt ulei,acesta este mai neutru)
250 ml lapte
1 ou
Umplutura:
400 gr somon
3 cartofi medii fierti
3-4 cepe mici rosii
250 gr cascaval ras
sare/piper-dupa gust
smantana-3 linguri
75 gr unt
1 ou
Pregatirea aluatului:
Nu iti trebuie cine stie ce experienta,laptele usor incalzit,nici fierbinte,nici rece,asa ca o ploaie de vara,se amesteca cu drojdia sfaramata,zaharul, laptele si 3 linguri de faina.Dupa ce aceasta maia s-a omogenizat se amesteca cu restul de faina,oul si uleiul,framantandu-se pana la obtinerea unui aluat de o consistenta elastica ,care se lasa la dospit cca o ora.Intre timp putem pregati umplutura:

Cartofii fierti sfaramati se amesteca cu oul ,smantana,untul.Compozitia rezultata se amesteca cu ceapa taiata marunt,cascavalul si somonul.se condimenteaza dupa gust.
Din aluatul dospit,se intind doua foi.Una pentru a tapeta forma de 9 cm diam (unsa cu unt si faina),iar cealalta pentru a acoperi compozitia pusa peste prima foaie.Se niveleaza prin apasare cu furculita marginea placintei,daca vreti sa evitati un aspect mai rustic(eu nu am vrut).Se inteapa cu furculita foaia de deasupra,pentru a permite compozitiei interioare sa respire.Se unge cu ou si se lasa la cuptor la 180 gr cca 40 minute,depinde insa de cuptor ,eu am unul cu ventilatie.Va ghidati dupa rumenirea partii de deasupra.Aceasta placinta este savuroasa cu un vin alb ,pe mine ma duce cu gandul la mici porturi pescaresti si imi alimenteaza visul meu de a trai intr-un astfel de loc.Pofta buna!

No comments:

Post a Comment